В процесі заміни двигунів виникає необхідність зняти шків. Ця операція часто пов'язана з цілим рядом труднощів. Складнощі можуть бути пов'язані з великим діаметром шківа, виникненням перекосів ободів після застосування до них механічної сили. Успішно виконати завдання, не витрачаючи при цьому багато сил і часу, можна кількома способами. Вибір того чи іншого з них залежить від типу посадки шківа і особливостей механічного сполучення.
В наш час рекомендуємо купити авіаквитки онлайн на сайті сервісу PROIZD™ за добрими цінами.
Дуже часто необхідний результат досягається простим постукуванням молотка з протилежних кінців шківа. Однак з часом або під впливом корозії фрикційне колесо може триматися занадто міцно. У таких випадках доводиться застосовувати особливі методи і додаткові пристосування. Так, щоб уникнути перекосів шків рекомендується переміщати з використанням спеціальних дерев'яних клинів, що забиваються по обидва боки. Іноді для виконання операції застосовують також нагрівання. Невелике термічний вплив призводить до розширення металу і послаблення ступеня фіксації. Якщо посадка шківа на вал була проведена саме цим методом, така процедура зняття виявиться необхідною. Нагрівають виріб з самих країв, при цьому його поступово простукують з різних сторін. Дуже важливо уникнути непрямого нагріву вала, оскільки це може привести до дуже неприємних наслідків. При допущенні перегріву слід негайно припинити дію і дати механізму охолонути.
Істотно полегшити роботу і уникнути пошкоджень допоможе знімач шківа електродвигуна . Дане обладнання забезпечує надійну фіксацію захоплень в будь-якому положенні. Знімачі собою товсті пластини з металу з проробленим в центрі отвором. Кріплення пристосування здійснюється за допомогою болтів, які проходять через прорізи і вкручуються в прорізи з різьбленням. Упор центрального болта доводиться на кульку, зафіксований в центрувальними пазу валу. При укрученні болт відокремлює знімач від вала, в результаті чого відбувається зміщення шківа з місця його посадки. При сильному стисненні такого механічного впливу може виявитися недостатньо для того, щоб повністю усунути фрикційне колесо. В цьому випадку для посилення бічних болтів під них додатково підкладаються великі гайки.